Derde leerjaar

Mr Tom Tom et madame Tam Tam, de bijzondere figuren uit de dromen van Sandrine kregen gestalte in klei. Ontdek je ook hier de 2-3 têtes, 4-6 mains et pieds, de toffe chapeaus? Ja ja wij begrijpen al heel wat Franse woorden.

Deze morgen hoorden we op de radio dat onze 16-jarige studenten heel goed scoren op samen oplossingen vinden. We leggen alvast de basis in onze klas. Samen nadenken, overleggen en antwoorden vinden is heel leuk.

Experimenteren met zaklampen. Bouw een schaduwstad met minstens 5 gebouwen, waar van één met een schuin dak, één met een toren. Maximum 2 gebouwen zijn even hoog. Het was een hele uitdaging, maar elke groep slaagde erin en maakte fantastische beelden.

Herfstkleuren maken met de 3 hoofdkleuren: rood, geel en blauw. Een hele uitdaging, maar de herfsttaferelen mogen gezien worden.

Met boswachter Pol bezochten we het kasteeldomein. Leergierige speurneuzen kregen deskundige uitleg over biotoop “het park”.

… en toen kwam die lieve goeie Sint samen met Piet. Hij bracht heel wat lekkers mee samen met de nodige grapjes en cadeautjes. Na de middag mochten de kinderen alles eens uitproberen. En of het leuk was …

Op de park-en bosspelen konden de leerlingen zich uitleven in de Palingbeek. Allen samen verzamelden we de toverdrank voor Asterix en Obelix.

Werelddierendag op 4 oktober 2017 lieten we niet ongemerkt voorbij gaan.
De kinderen die wilden konden door leerlingen van L6 geschminkt worden. Nadien werkten we klasdoorbroken. In elke klas kregen de leerlingen een andere opdracht in verband met dieren. Een sportieve activiteit werd omgewisseld met een rustige. In het derde leerden de kinderen dieren tekenen volgens een stappenplan.

Op stap in de schoolomgeving. We bekijken de soorten gebouwen: woningen, handelszaken, openbare plaatsen en gebouwen en nutsvoorzieningen.
Ondertussen hebben we ook oog voor de verkeersborden en noteen we de straatnamen.

De supervrouwen en de supermannen van het derde leerjaar zijn helemaal klaar voor het nieuwe schooljaar!