OKTOBER: de maand waarin een bezoek aan het bos niet kan ontbreken. N.a.v. de week van het bos van volgende week trokken wij er met onze school al op uit. Zo konden we genieten van het verkleuren van de bladeren onder een stralende zon. In de voormiddag kropen we in de huid van een honingbij en leerden we over het leven in een bijenkorf en de verschillende bijen. Over de middag genoten we van een lekkere lunch na een stevige boswandeling. Daarna konden de kinderen zich wat uitleven op het speelplein. We sloten de dag af met het spelen van een klasdoorbrekend bosspel. Kortom een geslaagde bosdag.
SEPTEMBER: eind deze maand konden we onder een stralende zon genieten van een fantastische sportieve dag op het domein van Outside in Poperinge. Daar konden de kinderen proeven van tal van activiteiten zoals paardrijden, kaartlezen, een touwenparcours,…
Daarnaast was het ook de tijd van het jaar om deel te nemen aan de scholenveldoop in het Kasteeldomein van Zonnebeke. We konden er met onze school opnieuw enkele medailles binnenhalen.
Maar niet alleen was het een heel sportieve week, we leerden ook kennismaken met de getallen boven de 20. Dit deden we zelfs m.b.v. een lintmeter.
SEPTEMBER: na de kennismaking vlogen we er meteen in. Zo maakten we onze levenslijn tijdens de WO les oefenden we met de weekcirkel de dagen van de week, gingen we actief aan de slag tijdens rekenen door het meten van voorwerpen en het spelend leren met water om zo voeling te krijgen hoeveel 1 liter is. In het hoekenwerk konden de kinderen zich creatief laten gaan bij het maken van tekeningen vertrekkend vanuit cijfers en letters, bouwen met meccano, rekenoefeningen tot 20 herhalen in spelvorm. Ook in de taalles lieten de kinderen zich gaan door het schrijven van mooie boodschappen naar elkaar om op te hangen in onze vriendenboom, een affiche te maken rond vriendschap, het oefenen van de letters op het white bordje en nog zo veel meer.
WELKOM in het TWEEDE LEERJAAR!!! We maken onze kroon al klaar om te dragen op onze feestelijke dag, onze verjaardag.