DECEMBER: De maand van proefjes, maar ook van gezelligheid en warmte. Zo ook in onze klas. Tussen de proefjes door deden we wat aan ontspanning. Zo oefenden we de leerstof rond het meten met de liter nog wat verder in a.d.h.v het vergieten van ons ‘magisch toverwater’. Daarnaast herhaalden we onze tafels nog eens via een bingospel. Tijdens beeld ontwierpen we onze eigen kerstboom en schreven we ook al eens in het klad onze fameuze ‘nieuwjaarsbrief’. Ook gingen we verder aan de slag met ons hoekenwerk ( smartgames, een puzzel met rekenoefeningen, een geluksspel waar we onze sociale vaardigheden oefenden, werken met de computer en het prowise bord,…) N.a.v. onze bewegingslessen trokken we naar Kortrijk om onze schaatsen aan te trekken.
er zijn geen afbeeldingen gevonden
NOVEMBER: We konden deze maand op een fantastische manier afsluiten. We trokken met de eerste graad naar Kemmel (De Lork) voor onze tweejaarlijkse bosklassen. Onder een prachtige herfstzon konden de kinderen naar hartenlust ravotten in het bos, deden we een interactieve wandeling naar De Kemmelberg, we maakten ons zoutdeeg voor ons boskunstwerk die we dan tijdens onze zaklampentocht gingen bewonderen, een bosmandala met natuurlijke materialen. Ook kregen de kinderen de kans om wintervoedsel voor de vogels te maken. Om de eerste dag af te ronden hielden we een heuse muziekbingo, waar ze hun laatste energie konden wegdansen en ondertussen een lekker chipje eten. We schreven een postkaartje met al onze leuke belevenissen en brachten dit zelf naar de Post. Om onze knorrende maagjes te vullen konden de kids genieten van veel lekker eten: hotdogs, frietjes met barbecue en rauwkost, ijsje,…. Kortom een tweedaagse om nooit te vergeten!!!
NOVEMBER: De Sint en hoofdpiet op bezoek in onze school en onze klas. Blijkbaar waren het dit jaar opnieuw allemaal flinke kindjes in L2. In de namiddag was het dan tijd om eens te kijken wat de Sint allemaal gebracht had.
er zijn geen afbeeldingen gevonden
NOVEMBER: In ons taalthema werken we rond ‘heksen’, hierdoor kregen de kinderen de opdracht om zelf een monsterbroodje te tekenen nadat ze een monsterlijk recept hadden gelezen op hun niveau. Daar de Sint in het land is deden we de nodige voorbereidingen bij het zingen van enkele Sintliedjes. Dit deden we niet alleen op een vocale manier, maar we maakten ook gebruik van de boomwhackers. Aangezien we de maaltafel van 2 al hadden geleerd was het tijd om het begrip ‘verdelen’ te bespreken in de klas. Dit oefenden we in met concreet materiaal. Op de computer gingen we aan de slag met het programma ‘WORD’, om zo kennis te maken met de verschillende mogelijkheden.
er zijn geen afbeeldingen gevonden
OKTOBER: Wie oktober hoort, weet dat dit ook de maand is van de week van het bos. Zo trokken wij met de ganse school op een prachtige zonnige herfstdag richting De Palingbeek. In de voormiddag gingen we naar de milieuboerderij waar we een kijkje namen in de wereld van de bijen. Zo werden de kinderen even omgetoverd tot een bij en kregen ze telkens een taakje zoals de koningin, dar, werksters (zorgbij, bouwbij, bewaker, poetsbij,…) Om onze picknick op te peuzelen trokken we te voet naar de speelweide van De Palingbeek waar we dan in de namiddag klasdoorbrekend een bosspel konden spelen om dan vervolgens terug de bus te nemen richting school, met heel wat blije snoetjes.
SEPTEMBER: Een geslaagde sportdag op het voetbalveld van Geluveld zelf. Zo kregen de kinderen de kans om met een fitbal oefeningen te doen, verschillende springkastelen ontdekken, spelen van talrijke spelletjes met de hoepels, een estafettespel, kennismaken met circusmateriaal. Kortom een heel sportieve dag.
er zijn geen afbeeldingen gevonden
SEPTEMBER: De eerste weken vlogen alweer voorbij. Zo gingen we aan de slag tijdens de muzische activiteiten met het versieren van onze verjaardagskroon, takenbordkaartje, boekenwijzer en agendamonster. Ook mochten de stemmetjes weer opgewarmd worden tijdens het zingen van het verjaardagslied. We leerden ook enkele Franse kleuren m.b.v de verhalen van de kleurentovenaar Pigmentus en oefenden daarna de Franse woorden in via een memoryspel. In ons WO boekje maakten we kennis met de verschillende kalenders en onze levenslijn. Daarnaast deden we ook aan beweging met het inoefenen van verschillende balactiviteiten. Tijdens hoekenwerk oefenden we nog wat onze rekenoefeningen tot 20, ons begrijpend lezen, techniek m.b.v. meccano, magnetisme ontdekken d.m.v. geomag en mochten we tekenen vertrekkend vanuit cijfers/letters. De wiskundelessen bestaat niet enkel uit rekenen met cijfertjes, maar het zijn ook doe – lessen. Zo kregen de kinderen de kans om voorwerpen uit de klas te gaan meten of te gieten met water. In de les Nederlands kregen de kinderen de kans om een briefje te schrijven naar een vriendje vanuit de klas over een activiteit die ze samen hebben gedaan. In de les muzische vorming gingen we aan de slag met het maken van een zandloper, in kader van ons W.O. thema tik tak tijd.